Top 10 anjing terganas di dunia

Anjing merupakan mamalia dalam susunan karnivor.Pada masa kini,anjing telah berubah menjadi banyak jenis dan variasi


1.PitBull
Pitbull merupakan salah seekor jenis anjing yang sangat berani dalam apa pun jenis keadaan.Oleh sebab itu,banyak anjing jenis pitbull ambil bahagian dalam perlawanan anjing.



2.Rottweilers
Rottweiler,anjing yang mempunyai naluri yang kuat dan agresif.Selalunya di jadikan anjing pengawal



3.German Shepherd

Anjing yang sangat bijak.Mempunyai tahap keyakinan yang tinggi dan tidak takut,menjadikan German shepherd diperlukan dalam unit polis.



4.Huskies
Tenaga dan kepintaran oleh anjing jenis huskies ini menjadikannya anjing pengawal yang hebat.Huskies juga mempunyai perwatakan yang tersendiri.



5.Alaskan Malamutes
Anjing jenis ini banyak melakukan aktiviti.Jika sebaliknya Alaskan malamutes ini akan cepat menjadi bosan.



6.Doberman Pinschers
Anjing yang sangat setia,bijak dan sentiasa berwaspada.Hanya akan menyerang sekiranya pemilik atau keluarganya diancam bahaya.



7.Chow chow
Chow chow sangat berdikari,dan comel.Tapi awas,sekiranya terancam,ianya boleh menjadi anjing yang sangat agresif



8.Presa canario
Diketahui sekiranya di serang,anjing ini boleh menyebabkan kematian yang sangat tragik.Presa canario mempunyai tenaga yang kuat,tidak takut,dan tenaga manusia tidak dapat menandingi kekuatannya jika diserang



9.Boxer
Boxer anjing yang bijak dan penuh dengan kekuatan.Agak sukar melatihnya,disebabkan Boxer tidak terlalu peka pada keadaan sekeliling.



10.Dalmatian
Anjing yang bijak dan kekuatan memori yang hebat.Kadangkala boleh menjadi egrasif pada sesetengah orang.



Walaupun anjing di gelar teman terbaik manusia,didalam masyarakat Islam,Orang Muslim yang tersentuh mahupun dijilat anjing mesti melakukan ritual penyucian yang dikenali sebagai samak pada bahagian tubuh yang bersentuhan dengan bendalir atau bulu anjing. ;) (wajib samak jika bulu basah)Baik samak walau yakin tak basah,ianya lebih afdal.Di ingatkan Jangan membenci Anjing!Allah tak suruh hina dan benci ya ;)







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...