Kenapa bertudung


Assalamualaikum

Ada yang tanya kenapa dah pakai tudung?Tiba-tiba je pakai...Dah bertaubat?dah insaf?Atau dah nak kahwin? Ait????

Sebenarnya Sarah baru tersedar..selama ni tak sedar ke or pura-pura tak sedar? Umur makin berusia,sampai bila nak kumpul dosa.Setiap hari ada je dosa yang Sarah sendiri tak sedar,yang kita sedar ni takkan nak pejam mata..Jadi di sebabkan itu lah,Sarah mula tutup aurat.

Sampai sekarang,hari ini..Sarah rasa aman,rasa selamat sangat..Perasaan selamat tu,macam..bila nak buat sesuatu,Sarah akan berfikir dulu.Selalunya keputusannya pasti positif.Kalau dulu nak buat apa pun,tak pernah fikir panjang..Last2 apa yang di buat tak menjadi atau menjadi buruk pada diri sendiri

Kalau dulu dekat facebook,perghh ramai nye nak ngorat-ngorat.Bila on je chat,dekat 30 yang im.Sekarang bila dah buang gambar-gambar dulu,tinggal gambar biji mato je ha...takde dah orang nak sembang-sembang.Perasan kan?kihkih.Alhamdullillah terhindar dari maksiat :)

Banyak lagi sebenarnya perbezaan dulu dan sekarang,tapi dah tak larat dah ni ha.Cerita banyak-banyak nanti jadi takbur pulak.ish!
Apa pun Sarah bersyukur sangat.. keluarga,kawan Sarah takda yang
kondem.Walaupun ada jugak yang mengata Sarah...takpelah Sarah tak kisah.

Sarah bukan dah baik sangat bila dah bertudung ni..tapi dari bertutup aurat lah Sarah mula nak berlajar hal agama yang Sarah sendiri dah lupa nak buat..

Nota lidi : baik atau jahat,Dia yang menentukan...


3 comments:

zizie said...

bila kita nak berubah ke arah kebaikan, mmg banyak cabarannya.. keep strong girl! :)

ManusiaLidi said...

terima kaseh zizie.. ye banyak..hati kena kuat

AkuBiomed said...

Biarlah bermula dengan sedikit. Yang penting adalah niat kita perlu ditetapkan untuk tujuan apa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...